איך לטפל בעור שלך בצורה מושלמת

על מנת לטפל בעור הפנים בצורה מושלמת יש להתחשב בהרגלים הבאים:

שינה: חשוב מאוד לישון לפחות 7-8 שעות בלילה. חוסר שינה יכול לגרום לשקיות שחורות מתחת לעיניים (מבאס לא?).

הגנה מאור השמש: הגני על העור שלך מאור השמש. השמש החמה של ישראל לא מועילה כל כך לעור שלנו. אור השמש גורם לסימני ההזדקנות הנראים לעין כגון נמשים, הידלדלות העור, קמטים ויכול לתרום להתפתחות סרטן העור לא עלינו.

להיות רגועים: מתח וסטרס יכול להחמיר מצבי עור מסוימים, כמו פסוריאזיס או רוזציאה (אדמומיות בפנים, פצעונים ומורסות על פני העור), אז עשו פעילויות מהנות כדי להתגבר על המתח.

לחות: להעניק לעור לחות באופן קבוע. שמירה על ריכוזי המים בעור היא חיונית לעור בריא. קרמי לחות מאטים את איבוד המים דרך השכבות השטחיות העליונות של העור ומחזקים את מחסום העור שלך. כשהאוויר יבש בחורף, אנשים בעלי מודעות גבוהה לעורם יודעים שהם צריכים להגביר את השימוש בקרם הלחות ולפזרו על כל גופם.

לחות ושמירה על עור הפנים

שגרת אימונים טובה: הקפידו על שגרת אימון קבועה של שלוש פעמים בשבוע לפחות. על ידי הגברת זרימת הדם, פעילות גופנית מסייעת להזין את תאי העור ולשמור על חיונותם. דם נושא חמצן וחומרי מזון לתאים הפועלים בכל הגוף, כולל העור. כמו כן, בנוסף לאספקת חמצן, זרימת הדם גם עוזרת לסחוב חומרי פסולת, כולל רדיקלים חופשיים.  

שטיפת פנים: שטפו את הפנים שלכם כל לילה בסבון פנים. נזקי שמש וגורמים סביבתיים אחרים שאתן צריכות לדאוג לגביהם ונמצאים בשפע באוויר הם חלקיקי מיקרו קטנים מזהמי אוויר, העלולים לפגוע בעור שלכן. תלכי על בטוח (גם אם את חושבת שטבילה בסחנה מטהרת את הגוף) ותזכרי להקדיש דקה לניקוי הפנים שלך כדי להסיר את כל הלכלוך והפסולת שעלולה להחליש את העור. 

לחתוך בסוכר: התזונה משפיעה על העור שלנו. על ידי הורדת סוכרים ואכילה נכונה אפשר לשפר את חלקות העור. חשוב שהתזונה שלך תכלול שומנים בריאים (נמצא בשמן זית), אומגה 3 (נמצאת באגוזי מלך וסלמון), נוגדי חמצון (נמצא בירקות) וויטמין C (נמצא בגרגרי יער ופירות הדר).

אל תשפשפי בחוזקה את העור: אם אתה משפשף את העור בצורה גסה או אם את מקרצפת את העור שלך כל כך חזק בשביל להרגיש את עור הפנים נקי כדאי להפסיק עם המנהג המגונה הזה עוד היום. שימוש ביותר מדי מוצרים, קרצוף קשוח או פילינג מוגזם יכול להוביל לדלקת מיקרוסקופית שכמעט בלתי נראת, אבל בתהליך שהיא עוברת מתחת לפני העור היא עלולה להתנפח ולסתום את הנקבוביות, להגביר כתמים ואדמומיות. לא כיף, נכון?

אל תפוצץ את הפצעון: גם אם הוא צועק לך וקורץ. שניה אחת של הנאה לא שווה את הדימום שזה עתה יצר דלקת קבועה ואף צלקת זעירה. פצעים אלו משבשים את העור ויוצרים נזק חמור באפידרמיס (השכבה העליונה בעור). אם בכל זאת פוצצת, יש לטפל בעדינות בפצע שנותר. יש לטפל באמצעות אדים, ולמרוח כמות קטנה של תכשיר מתאים בכדי למנוע נזק קבוע. אם בכל קרה והצילוק נשאר קבוע ניתן להשתמש במייק אפ לפי גוון עורך. 

החיים יפים יותר ללא עישון ואלכוהול: העישון לא רק מסריח, מעורר סלידה ומרחיק ממך אנשים – הוא גם גורם לסרטן. יש למתן את צריכת האלכוהול כך שהכבד לא יפגע ולשמור על אורח חיים בריא. אלכוהול מרחיב את נקבוביות העור, מה שמוביל לנקודות שחורות ולבנים, ואם לא מטופל כראוי, זה יכול להמשיך ולגרום לפפולות עור דלקתיות (גבשושיות דמויות נגעים) ואקנה. בטווח הארוך, זה גורם להזדקנות העור ועלול לגרום לצלקות קבועות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *