למה מייקאפ גורם לאנשים להיות יותר אטרקטיבים

תמיד נהניתי להשתמש באיפור, לנסות צלליות לעיניים וליפ גלוס בצבעים שונים. עם זאת, תמיד תהיתי למה ציור של קו שחור על העפעפיים או הכהייה של גוון השפתיים של מישהי תגרום לה להיראות מושכת יותר. מסיבה כלשהי מאוד מסקרן אותי לגלות מדוע איפור, שסך הכל מורכב משמנים וכימיקלים (כן כן) גורם לאנשים לחשוב על מישהי כמושכת יותר. מה יש בדבר הזה שמתעתע בנו כל כך?

מייק אפ בצבעים נועזים

איפור, דבר שאפשר להגדיר אותו כסוג של קישוט לגוף, נחשב לעיתים כאומנות "החשובה ביותר" של המאה ה-21 (אחרי הפילטרים של הטיק טוק*) בחברה המערבית, אבל לא רק.

אי אפשר להתעלם מכך שאטרקטיביות הפנים משחקת על ההבדלים בין המינים. ככל שאישה נראית יותר נשית היא נחשבת למושכת יותר. גם ההבדל בין פיגמנטציה גברית לנשית היא גורם תורם לאופן שבו נשים נראות מושכות יותר.

 

באופן כללי, לנשים יש עור בהיר יותר מאשר לגברים (אבל כמובן שזה תלוי כל אישה וגבר). לכן חשוב לשים לב לניגודיות הצבע של האיפור אצל האישה. ככל שעוצמת הניגודיות של עיניה ושפתיה של האישה לפניה חזקה יותר כך נוצרת התפיסה או ה'אשליה' שהיא מושכת יותר.

איפור מסייע בהדגשת הניגוד הזה של העור לעומת העיניים והשפתיים; לפיכך, הנשים נראות אטרקטיביות יותר לגברים. וזה מדע מדויק. גורמים ביולוגיים יכולים לשחק תפקיד גדול ביעילות האיפור בתרבויות השונות. אפשר לבחון את מראה הקוסמטיקה המסורתית של גיישה מתלמדת לעומת מראה טיפוסי של נערה אמריקאית. חניכות הגיישה המסורתיות מתלבשות בבגדים בצבע לבן  ומורחות שפתון כהה, בעוד שבנות אמריקאיות לרוב מורחות פאונדיישן שמחמיא לגוון העור הבהיר שלהן (אם הן לבנבנות), וליפ גלוס מעט יותר כהה. כמובן שגם האמריקאיות וגם היפניות נראות מצוין על אף ההבדלים בדפוסי הלבוש והנראות שלהן. 

אצל גברים נמצא שעצמות לחיים בולטות, עיניים גדולות, עור חלק ואפים קטנים הם המפתח ליצירת משיכה. למרות שאדם לא יכול (לפחות באופן טבעי) לשנות את תווי הפנים שלו, אפשר לשפר אותם באמצעות טכניקות שונות הכרוכות באיפור. לדוגמה, אפשר לתאר את עצמות הלחיים כדי להיראות בולטות יותר ולהשתמש בצללית כדי לשפר את גודל וצורת העיניים.

נערכו ניסויים שבדקו את כוחו של האיפור בשיפור המראה, לפני ואחרי. מחקר אחד נערך באמצעות 16 גברים סטרייטים ו-16 נשים ששפטו ארבע נשים בשילובי איפור שונים. הנשים נמצאו אטרקטיביות יותר משמעותית עם האיפור! איזו הפתעה. באופן מעניין, לארבע הנשים היו דירוג אישיותי חיובי יותר גם כשהן אופרו. אז איפור לא רק משפר מראה אלא גם את האישיות בעיני המתבונן. במחקר ישן יותר שבו היו 8 גברים ו-8 נשים דירגו 32 סטודנטיות אם הן אטרקטיביות יותר עם או בלי איפור- קבוצת הנשים לא מצאה את הסטודנטיות מושכות יותר עם האיפור כמו הגברים.

אישה עם איפור מחמיא

אחד הניסויים המעניינים ביותר בוצע כדי לגלות האם נשים קיבלו טיפים גדולים יותר כשהן מאופרות. מלצרית שירתה שתי קבוצות של אנשים (בסך הכל, מאה שבעים וארבעה אנשים) במשך חמישה ימים בשבוע במשך שישה שבועות. היא הגישה שש עשרה ארוחות צהריים עם איפור וחמש עשרה ארוחות ללא איפור. המסקנה של הניסוי הייתה חד משמעית – המלצרית קיבלה טיפ גבוה יותר בממוצע עם האיפור.

איפור הוכיח שהוא באמת משפר את מראה הנשים, וגורם להם להיראות אטרקטיביות יותר בעיני אחרים. המניפולציה של ניגודים עם העיניים והשפתיים נגד גוון העור היא הסיבה העיקרית לכך שאיפור משפיע על הנראות של האדם. איפור יכול להאפיל על פגמים מבניים של הפנים, וכמובן לבנות את הביטחון העצמי וההערכה העצמית שאדם משיג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *